Friday, December 2, 2011

Nice Trip

Hari ni pelajar thn3 dan thn2 Pengurusan Muamalat mengadakan lawatan ke Perbadanan Pembangunan Industri Halal (HDC) di Petaling Jaya diiringi oleh lecturer tersayang, Dr Azzah, Cik Putri dan ex-ss, Kak Deeya ;). Di sana, kami diberi penerangan mengenai konsep sebenar halalan toyyiba, latar belakang HDC, peranan HDC, logo halal dan sebagainya. Pendedahan baru ini amat bermakna dan memberi kesan yang positif dalam diri kami terutamanya dalam isu halal yang merupakan antara aspek terpenting dalam kehidupan harian. Terima kasih pada semua. (rase mcm nk jadi sebahagian dari anggota HDC..hehe)


~senior & inter bergabung dalam subjek Kepenggunaan Islam...all the best! ;)


Sedikit sebanyak mengenai HDC:

Perbadanan Pembangunan Industri Halal (HDC)

Halal bukan sekadar satu cara hidup - ia adalah industri global. Yang mempunyai kepentingan dalam sektor perdagangan di seluruh dunia, Pembangunan Halal telah menjadi penyumbang besar kepada semua aspek pertumbuhan ekonomi. Ditubuhkan pada 18 September 2006, Perbadanan Pembangunan Industri Halal menyelaras pembangunan keseluruhan industri Halal di Malaysia. Memberi tumpuan kepada pembangunan piawaian audit halal, pensijilan, termasuk pembinaan kapasiti untuk produk dan perkhidmatan halal, HDC menggalakkan penyertaan dan memudahkan pertumbuhan syarikat-syarikat Malaysia dalam pasaran Halal global. Hasrat untuk membina masyarakat Halal global, HDC membawa industri Halal Malaysia dalam serentak ke arah matlamat yang sama. Dengan memupuk pertumbuhan dan penyertaan perniagaan tempatan ke pasaran halal global, HDC menetapkan bar untuk amalan terbaik Halal di Malaysia untuk memperkayakan pembangunan standard halal global. Melalui pengetahuan dan pengalaman yang tiada tandingannya, HDC adalah pintu masuk ke arah pemahaman yang lebih baik Halal bagi semua.
Visi: Malaysia sebagai Hab Halal Global
Misi: Untuk mewujudkan nilai untuk perniagaan yang mengambil bahagian dalam Industri Halal Global dan memberi manfaat kepada ekonomi Malaysia.

Layari laman web rasmi HDC di www.hdcglobal.com untuk mengetahui lebih lanjut. ;)



1 comment:

Unknown said...

susahnye nk dapatkn produk y betul2 halal skang nie...patut la byk mslah sosial berlaku...kene tengok betul2 lepas ni...huhu