Friday, January 28, 2011

ku akan ke Felda Palong 8...

I have a nice story here...(◕‿-) ..esok saturday, cuti ujung mggu dan mggu depan plak, start cuti mid sem selama seminggu..5 hari akan di habiskan di Felda Palong 8 di Negeri 9, join Program Khidmat Masyarakat (OPKIM) anjuran PERMANIS UM dari 29hb-2hb. Esok, pagi2 akan bertolak ke sana. Kata pengarah program, Felda Palong 8 adalah felda ke-2 terbesar di Malaysia. Excited nak ikut program ni, bukan selalu dapat jalan tempat orang, tengok budaya orang, dapat family angkat lagi...waahhh...terima kasih kepada penganjur..rase sangat bertuah dapat ikut serta.


Aktiviti pun best2...ada community maping (ni round kg), pertandingan memancing (bersama family angkat...nak menang!!!), pameran, pertandingan memasak (dari pihak sekolah), treasure hunt, sukan tradisional (lari dalam guni, terompah gergasi, tarik upih, gasing, mengayam ketupat...dapat rasa apa y x pernah rasa...enjoy habis la....hehe), sukaneka, sukan moden (dapat main bola jaring yang dah lama ku tinggalkan..yeahhh), kenduri sekampung (y ni mesti best giler..dapat bersama2 penduduk kampung), forum ('jom forum sekampung dgn kerjasama JKKK dan penduduk kg), teori dan praktikal meracun dan memotong tunas di kebun (hee...y ni kami turun kebun family angkat ramai2), lawatan ke kilang getah Palong, dan last sekali sebelum penutupan, kami gotong-royong perdana sekitar kampung. Itulah antara aktiviti-aktiviti yang akan kami lalui sepanjang berada di sana. Nice kan??hehe...moga semua aktiviti berjalan dengan lancar...


Dah nak balik mesti sedih tinggalkan family angkat and penduduk kampung..huhu..tapi xpe,ada pengubatnye...habis saja program akan terus balik kampung di Jerteh, Terengganu jumpa ayahanda, bonda dan family tercinta. Walaupun hanya lebih kurang 4 hari di umah, akan ku gunakan sebaik mungkin...lepas ni dah xde cuti panjang...direct ke final exam...huk3...pasti merindui saat2 ketika cuti.


singgah sekejap, bersama adik irah ditepi pantai pada cuti yang lepas..basah lecun baju kami, posing punya pasal...hehe..best2..


After holiday, assignments perlu dihantar and perlu get ready for presentation gak...yang perlu taip dah disiapkan, tinggal prepare untuk presentation...moga dipermudahkan semua olehNYA...kehidupan dihiasi kebahagiaan dan kesedihan, kesenangan dan kepayahan...segalanya telah diatur olehNYA...ku bersyukur padaMU Ya Allah...have a nice holiday...;)

No comments: